سونی امروز از جدیدترین پرچمدار جمع و جور خود رونمایی کرد: Xperia 5 V. این تلفن همراه یک سیستم دوربین اصلاح شده را ارائه می دهد که واحد تله فوتو از آن حذف شده، اما یک سنسور اصلی بسیار بزرگتر جایگزین سنسور قبلی ـش شده است.

 

نمایشگر گوشی همچنان با اندازه 6.1 اینچی 120 هرتز با نسبت 21:9 و از نوع OLED ساخته شده است و بلندگوهای استریوی جلویی آن را احاطه کرده است.

 

سونی جدیدترین سیستم روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را در Xperia 5 V قرار داده است و در بخش حافظه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد که از طریق اسلات کارت microSD قابل ارتقا است.

 

جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای یک سال دیگر جای خود را حفظ کرده است که چنین چیزی بر روی گوشی های پرچمدار امروزی، اتفاقی نادر است.

 

گوشی جمع و جور سونی Xperia 5 مارک V معرفی شد

 

با حرکت به پشت گوشی اولین تفاوت قابل توجه را می بینیم. سونی تنظیمات دوربین سه گانه را به نفع دوربین دوتایی کنار گذاشته است، اما این گوشی سنسور بسیار قوی تری نسبت به قبل دارد. Xperia 5 V دارای همان سنسور اصلی 1/1.35 اینچی 52 مگاپیکسلی مانند Xperia 1 V است. به طور پیش‌فرض عکس‌های ۲۴ میلی‌متری ۱۲ مگاپیکسلی را تولید می‌کند. به لطف افزایش اندازه سنسور و اپتیک روشن، اگر گزینه زوم 2 برابری (عملاً 48 میلی‌متر) را انتخاب کنید، باز هم جمع‌آوری نور بهتری نسبت به دوربین تله‌فوتوی Xperia 5 IV خواهید داشت.

 

دوربین دوم 12 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی فوق عریض با فاصله کانونی 16 میلی متری است – ظاهراً همان دوربینی است که در Xperia 1 V و Xperia 5 IV سال گذشته قرار داشته و قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی را دارد.

 

در قسمت جلو، یک واحد 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی تا یک سال دیگر وظیفه عکاسی سلفی را بر عهده دارد.

 

به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی مورب و بلند، Xperia 5 V اندازه جمع و جور خود را حفظ کرده است. این گوشی 11 گرم وزن اضافه کرده و کمی ضخیم تر از قبل است، اما نسبت به نسل قبلی خود کمی کوتاه تر است. Xperia 5 V با یک نگاه بسیار کوچک به نظر می رسد. این محصول در بازار رو به کاهش پرچمداران جمع و جور قرار می گیرد و با گلکسی اس 23 سامسونگ و آیفون 15 و 15 پرو آینده اپل، همرده خواهد بود.

 

گوشی جمع و جور سونی Xperia 5 مارک V معرفی شد

 

باتری همان واحد 5000 میلی آمپر ساعتی قبلی است، اما ما انتظار داریم که Xperia 5 V به لطف پردازنده ارتقا یافته اسنپدراگون 8 نسل 2، شارژدهی طولانی تری داشته باشد. سونی ادعا می کند که با شارژر 30 واتی خود (فروش به صورت جداگانه) در 30 دقیقه 50 درصد از باتری را می توان شارژ کرد.

 

Sony Xperia 5 V از اواخر ماه سپتامبر با قیمت 999 یورو / 849 پوند برای خرید در دسترس خواهد بود.

 

منبع: GSMArena